آخرین مطالب ارسالی
Last Posts
آهنگ های ویژه
Best Posts
کاشت مو
بهترین سایت کاشت مو با کمترین قیمت
کلینیک زیبایی
کاهش استرس و کسب آرامش

کاهش استرس و کسب آرامش

 

برای اینکه به سطح مطالعه مطلوب برسید باید موارد زیادی رو رعایت کنید. یکی از این موارد کسب آرامش هست. وقتی ذهن شما آرامش داره، خود به خود پویاتر و فعالتر عمل میکنه و در نتیجه شما از وقتتون خیلی بهتر استفاده میکنید و بازدهی مغز در سطح حداکثر خواهد بود. کسی که با استرس و ناراحتی درس میخونه،‌ بازدهی پایینی میگیره و بعد در مشاوره ها عنوان میکنه که چرا من هر چی درس میخونم، هیچی یاد نمیگیم. ما توی این مقاله میخواهیم به شما روش های کسب آرامش رو یادتون بدیم. البته این بحث خیلی مفصل هست و در آینده بیشتر براتون خواهیم نوشت:

 

روش های کاربردی کسب آرامش

 

۱- توصیه میکنیم هر روز ۱۵ دقیقه به اهداف و نیازهای خودتون فکر کنید. اگر این کار رو توی فضای باز و خوش آب و هوایی مثل پارک انجام بدید، خیلی اثر بخش تر هست.

۲- به گذشته خودتون دیگه فکر نکنید، حسرت خوردن فایده ای نداره. حالا وقت اون رسیده که باید برای آینده برنامه ریزی کنید و بقیه اش رو خودتون بسازید.

۳- اگر افکار مزاحم به ذهنتون هجوم آورد، کمی در اتاق قدم بزنید و این افکار رو دور بریزید.

۴- دیگرانی که به شما ظلم کردند رو ببخشید و خودتون رو از بند افکار اونها رها کنید.

۵- از شرایط کنونی راضی باشید و به داشته هاتون فکر کنید و حسرت نداشته ها رو نخورید که فایده ای نداره.

۶- اگر گل و گیاهی در محل مطالعه داشته باشید، باعث افزایش روحیه میشه و با تولید اکسیژن هم بهتون آرامش میده.

۷- بعضی اوقات دراز بکشید و عضلات رو شل کنید و به هیچ چیز فکر نکنید.

۸- سعی کنید از این دنیای ماشینی و پر جنب و جوش کمی فاصله بگیرید. آرام و شمرده شمرده حرف بزنید و آرام باشید.

۹- اسباب آرامش رو مهیا کنید. صندلی راحت، اتاق راحت، لباس راحت و …

۱۰- شوخ طبع باشید و بیشتر بخندید.

۱۱- بعضی از بچه ها با فشردن یه توپ با فنر کوچیک تنش های عصبیشون رو خالی میکنند و بهتر میشن. این راه رو هم امتحان کنید.

۱۲- از لحظه های مهم و نشاط آور زندگی عکس و فیلم تهیه کنید. حتی اونها رو بنویسید و هر چند وقت یکبار اونها رو مرور کنید و لذتهاش رو به یاد بیارید. شما آدم خوشبختی هستید که این لحظات رو دارید و حتما در آینده هم تکرار خواهد شد.

۱۳- غذاتون رو آروم بخورید و  از اون لذت ببرید. این کار هم به صورت غیرمستقیم فشارهای روانی رو تخلیه میکنه و براتون آرامش میاره.

۱۴- کسانی که آروم تر حد معمول حرف میزنند، معمولا با آرامش تر هستند. سعی کنید شما هم مثل اونها باشید و با طمانینه حرف بزنید. این کار به ذهن شما نظم میده و افکار بیهوده رو پاک میکنه

۱۵- یه پایه معنوی داشته باشید. این تکیه گاه توی مشکلات بهتون آرامش میده و تحمل مشکلات رو راحت تر میکنه. چه تکیه گاهی بهتر از خدا سراغ دارید. به خدا امید داشته باشید و بدونید بهترین تقدیرها رو براتون رقم میزنه. با خدا درد دل کنید و زیاد دعا کنید.

۱۶- بعضی از خوراکیها رو توی طب سنتی، آرامش بخش میدونند. این ها غذا ها رو شناسایی کنید مثل ماست، بادام، چای سیاه، کلم بروکلی، ماهی، سیر و … به شدت از خوردن داروهای شیمیایی پرهیز کنید که اثرات جبران ناپذیری روی حافظه داره.

۱۷- اگر ذهن مشوش و خسته ای دارید. یه ساعت همه چیز رو کنار بذارید و حتی یه چرت کوتاه بزنید. این یه ساعت وقت تلف کردن نیست و درس خوندن بعد از مدت خیلی موثر تر خواهد بود.

 

توی این مقاله بخشی از روشهای کاهش استرس و کسب آرامش رو براتون گفتیم. همونطور که قبلا هم گفتیم ، این خیلی بحث مفصلی هست که در آینده بیشتر براتون میگیم. اگر جواب خودتون رو توی این مقاله پیدا نکردید، میتونید با مشاوران ما تماس بگیرید. ما کاملا در خدمت شما هستیم و شرایط شما رو به صورت اختصاصی بررسی خواهیم کرد.

مشاوره تحصیلی تلفنی توسط آزاد آرمکی

 ارسال در حدود 2 هفته قبل  ادامه مطلب »